Alla inlägg under november 2013

Av Manda Nordström - 13 november 2013 22:45

Just nu så har vi så sjukt mycket i skolan och vet seriöst inte när och hur jag ska hinna med allting.. Vi ska skrriva och hitta 5 frågot ur texter, inte så svårt och sedan så ska vi hitta en fråga som vi sedan själva ska besvara med hjälp av litteraturen, lite krångligt men ändå ganska så kul.

Idag skulle vi ha haft 2 föreläsningar men den första blev inställd tyvärr men den andra blev av men herregud vilken föreläsning.. En av de värsta nästan tror jag!! Vi har alltid föreläsningar med Gotland nu för tiden så när vi väl hade kopplat upp oss med den så funkar inte powerpointen så föreläsaren står och babblar utan några papper eller pp, kaos.. Jag och väldigt många andra i klassen hängde verkligen inte med efter ett tag och i slutet kommer hon med uppgiften till seminariumet som är att ladda ner en spel app på plattan som riktar sig till barn i de minsta åldrarna och sedan svara på en massa frågor. Detta tyckte nog alla lät som en kul  grej men det kunde faktiskt ha stannat där men nej, istället så ska vi dela upp 6 artiklar att läsa och analysera tills på fredag morgon, alltså knappt 2 dagar, är detta ett skämt eller?? :S det är mer som en examinationsuppgift än som ett seminarieuppgift..

 

Idag efter föreläsning och arbetslagsträff har jag iaf städat upp lite här hemma och fixat cykeln :) Fick äntligen tummen ur att göra det ^^ Ikväll kom pappa på besök, han hade med sig min lilla tv jag fått av Dennis och andra nödvändiga saker att ha <3 Senare åkte vi bilen ner till stan och hittade en supermysig restaurang som jag aldrig har varken sett eller hört talas om innan... Men jösses vad mysigt det var där inne!! Massa tända ljus, helt enkelt supermysig miljö!! :) Le Parc hette den, låg lite undangömd i en park så ett passande namn ;). Det blev en plankstek med Loka åt både mig och pappa :) Så en perfekt myskväll med pappa helt enkelt <3 <3

Nu ska jag krypa ner till kojs, är så nedrans trött och snorig
Natti natti alla :*

Av Manda Nordström - 7 november 2013 22:13

Nu är den första kursen avklarad för denna terminen och jag kan bocka av 15 hp denna termin eftersom att allt i kursen blev godkänt, så himla otroligt skönt det känns!!

Helgen som varit har varit helt underbar!! Var hos världens bästa pojkvän fre-tis. Vi hittade på en massa skoj, bland annat så blev jag bjuden på hotell i Motala där vi åt på en av de godaste restauranger jag ätit på, jag tog kantarellsoppa till förrätt och älgentrecote till varmrätt, så gudomligt gott!! Eftersom vi bodde på hotellet så fick vi gå in gratis på motormuseét där de hade allt möjligt från cyklar, olika motorer, radio och tv apparater och massa gamla bilar och såklart en massa mer. Jag rekomenderar verkligen att besöka det om ni är i närheten för det var riktigt häftigt.


vi var även ute på en jättemysig promenad ute i skogen, där ute stötte vi på en gran som någon hade julpyntat lite med julgranskulor och glitter.. så himla gulligt, jag blev så glad :D

 

I torsdags förra veckan hade vi redovisning, det gick ganska bra trotts all den nervositet som fanns i kroppen ;)

 

Imorgon efter seminariet så ska jag och Linnea en av mina bästa vänner käka lunch tillsammans i skolans restaurang innan vi drar på en biodejt!! Ska bli så himla mysigt, bara snacka skit och ha mysigt <3


Nu blir det en snabb dusch innan det blir sängen!! Natti natti alla.. Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards